Ist der Mobile Alerts (aka TFA) Wheaterhub down?

DocterDocter Member Posts: 14
edited December 2018 in Tipps zum Troubleshooting

Hallo,

haben hier mehr ein Problem damit, das Wheatherhub down ist? Oder habe ich nur ich das hier?

VG

Best Answers

«1

Answers

  • blackbeastblackbeast Member Posts: 5

    yes i think a problem in this moment, all my data is wrong , i receive a lot of alarms

  • ReinerReiner Member Posts: 4

    Any idea, when this is back online? It's dead since Saturday 6am...
    no service on the weekend to solve that?

  • ChristianChristian Administrator, Moderator Posts: 792 admin

    Hi @Reiner, hi @blackbeast, can you please tell me exactely which sensors are affected. I just set up a new Dashboard including the latest value for all CC-Demo sensors, all of them seem to work.

  • ChristianChristian Administrator, Moderator Posts: 792 admin

    Hallo @Docter, sagst Du mir bitte auch hier, welche ganz konkreten Variablen betroffen sind? Bei mir werden alle CC-Demosensoren sauber angezeigt.

  • TrullemansTrullemans Member Posts: 4

    I have problems to with the results of my weather station... All sensors stopped saturday at 6:52! but on my Iphone everything is normal!

  • TrullemansTrullemans Member Posts: 4

    HERE THE LATEST RECORDS/

  • ReinerReiner Member Posts: 4

    Alle Daten von allen Sensoren sind betroffen... auf dem WheatherHub Gateway stimmt alles, in CC sind die Werte seit Samstag 6:00Uhr früh tot... keine Veränderung mehr. Auch Regelkreise die auf den Werten aufbauen sind tot.

  • DocterDocter Member Posts: 14

    Whetherhub UND Mobile Alterts sind noch down...
    die Sensoren (Temp/Feuchtigkeit) funktionieren, zeigen Werte an, die App per Gateway auch. Aber CC ließt noch die Werte von Samstag früh um 6Uhr aus und schreibt diese fort...

    Wann kann man damit rechnen, das zumindest das wieder geht?

  • ChristianChristian Administrator, Moderator Posts: 792 admin

    Hallo, ich gebe das Montagmorgen zur Prüfung!

  • DocterDocter Member Posts: 14

    ein wenig Schade finde ich das schon... WheatherHub ist mit Incident reportet gekennzeichnet, aber nun fehlen 2 Tage Daten und vorraussichtlich noch mehr.
    BTW... auch Mobile Alerts ist im selben Maße betroffen. Gut, ist nicht die Weltwichtigste Baustelle, aber eine ein wenig schnellere Reaktion auf den "Incident" hätte ich mir gewünscht, lag es am WE?

  • blackbeastblackbeast Member Posts: 5

    @Christian said:
    Hi @Reiner, hi @blackbeast, can you please tell me exactely which sensors are affected. I just set up a new Dashboard including the latest value for all CC-Demo sensors, all of them seem to work.

    no more update of all data, on apps work, and on mobile alerte.eu website works too, only on your side nothing is updated

    thanks

  • ChristianChristian Administrator, Moderator Posts: 792 admin

    Hallo, ich gebe das Montagmorgen zur Prüfung!

  • tripleytripley Member Posts: 17

    When will the service be restored?

  • B_RudolphB_Rudolph Member Posts: 1

    Bei mir sind sämtliche Sensoren (Temperatur, Luftfeuchtigkeit und Niederschlag) betroffen. Seit Samstag morgen liegen keine aktuellen Daten mehr vor.

  • DocterDocter Member Posts: 14

    mich würde auch interessieren, wann der Service wieder geht...

  • DocterDocter Member Posts: 14

    jetzt ändern sich die Werte, aber die stimmen nicht mit dem realen Werten überein...

  • ChristianChristian Administrator, Moderator Posts: 792 admin

    Hallo Leute, wir stehen bereits im Austausch mit Mobile Alerts.

  • ChristianChristian Administrator, Moderator Posts: 792 admin

    Hi all, we are already in discussions with Mobile Alerts.

  • tripleytripley Member Posts: 17

    Danke. Ich arbeite normalerweise sehr gut.
    Thanks. It usually works very well.

  • ChristianChristian Administrator, Moderator Posts: 792 admin

    Hallo @Docter, wir haben nun mit Mobile Alerts gesprochen, der Fehler wurde behoben. Könntest Du bitte zudem checken, ob das Apostroph-Problem damit automatische behoben ist?

  • blackbeastblackbeast Member Posts: 5
    edited December 2018



    any news ? data are always not up to date

  • ChristianChristian Administrator, Moderator Posts: 792 admin

    Hi @blackbeast, please refresh your Dashboard page. According to our Tech team, Mobile Alerts was able to fix the issues.

  • DocterDocter Member Posts: 14

    hmmm... ein paar Werte sind wieder korrekt, ein paar zeigen noch falsch an... außen zeigt Fühler und Gerät 4°C an, in CC stehen noch 0,2°C...

  • blackbeastblackbeast Member Posts: 5


    just create new one same prob

  • TrullemansTrullemans Member Posts: 4

    Yes indeed , the data from saturday, yesterday and today are now coming in ! Thanks a lot for your help!!! Luc

  • tripleytripley Member Posts: 17
    edited December 2018

    @Christian A similar problem has returned. Data updates stopped between 0100 and 0700 UTC for past few days. It slowly returns by about 0730 UTC. This has happened for about four days. Please can you discuss this with Mobile Alerts? Do you see this too @blackbeast & @Trullemans

  • ChristianChristian Administrator, Moderator Posts: 792 admin

    Hi @tripley, thanks for reporting this. Yes, we'll talk to them as soon as possible, but because of the season holidays it might take longer to get hold of them. My apologies.

  • TrullemansTrullemans Member Posts: 4

«1
Sign In or Register to comment.